Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά τροποποιήσεις – ν. 3869/2010 – Εξελίξεις – Οι επικείμενες αλλαγές που σχεδιάζονται.

υπερχρεωμένα νοικοκυριά τροποποιήσεις

Όλες οι αλλαγές στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά – Κατάρθρο ανάλυση των διατάξεων και υποδείγματα νέων δικογράφων με την επιβολή του 10% της τελεταίας ενήμερης δόσης του δανείου

υπερχρεωμένα νοικοκυριά τροποποιήσεις

Όλες οι τροποποιήσεις και η κατ’άρθρο ανάλυση του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά – υποδείγματα δικογράφων με το νέο νόμο και δικαστικές αποφάσεις – ο ρόλος της διαμεσολάβησης.

Σχετικά άρθρα:
Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά – Δικαστική απόφαση – Ενστάσεις από τις Τράπεζες – Κατάθεση αιτήσεων – (Λίγα λόγια) για το τι πρέπει να γνωρίζει ο οφειλέτης για τη διαδικασία

Άποψη: Τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά στην καθημερινή πρακτική. Μήπως η όλη διαδικασία οδεύει προς φιάσκο;

Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά 3869/2010. Δικαστική απόφαση Επικύρωση Συμβιβασμού που πρότεινε ο οφειλέτης.


Ακόμη μία απόφαση για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά – Ρυθμίζει χρέη – Προστατεύει πρώτη κατοικία – όφελος χιλιάδων ευρώ για οφειλέτη

Υπερχρεωμένα νοικοκυριά – Δημοσίευση στο δημοφιλές ειδησεογραφικό portal – capital.gr

Το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης του Ειρηνοδικείου Αθηνών για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά

περισσοτερα

Πολλά γράφονται από επαΐοντες και μη και άλλα τόσα συζητούνται καθημερινά από το δρόμο και το καφενείο μέχρι και τις διαβουλεύσεις στο διαδίκτυο για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν για τη διαδικασία των υπερχρεωμένων νοικοκυριών που αυξάνονται με αλματώδη ρυθμό, όσο η κοινωνία και η οικονομία βυθίζονται ακόμη περισσότερο στην ύφεση.

Η ανεργία καλπάζει ακόμη και τους θερινούς μήνες που θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει σχετική ζήτηση ανέργων λόγω του τουρισμού. Οι δείκτες ανεργίας και οι δείκτες περαιτέρω υποβάθμισης της οικονομικής κατάστασης της χώρας γίνονται ακόμη πιο δραματικοί.

Από την ιστοσελίδα μας κατά καιρούς αναφέραμε περιπτώσεις δικαστικών αποφάσεων ρύθμισης οφειλετών που είχαν προσφύγει στη ρύθμιση του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενώ παράλληλα δημοσιεύαμε και άρθρα καυτηριάζοντας τη διαδικασία προσφυγής, τη γραφειοκρατία, τα δικαστικά παράδοξα και γενικότερα τα κακώς κείμενα της κατάστασης που δημιουργήθηκε.

Αρκετές οι αποφάσεις για πάγωμα καταβολής δόσεων, αρκετές οι αποφάσεις για μερική ή μεγαλύτερη διαγραφή χρεών σε συγκεκριμένες κατηγορίες κοινωνικά πληγέντων συμπολιτών μας, αλλά και αρκετές αποφάσεις και προσωρινές διαταγές που απορρίπτονταν για τυπικούς ή ουσιαστικούς λόγους. Ειδικά τις τελευταίες αποφάσεις δεν θα πρέπει να τις προσπερνούμε απαρατήρητοι, διότι μαρτυρούν στην πλειοψηφία τους άλλες την κακή νομική συμβουλή ή εκπροσώπηση των δανειοληπτών στα δικαστήρια και άλλες τη μη πλήρωση των προϋποθέσεων υπαγωγής ( η οποία οφείλεται ίσως στην υπερβολική αισιοδοξία των κινούντων τη διαδικασία ότι τελικώς θα ενταχθούν στη συγκεκριμένη ρύθμιση αν και δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις στο ακέραιο.)

Μέσα σε αυτό το κλίμα των εξελίξεων, δημοσιεύθηκε ότι θα τεθεί σε διαβούλευση ένα τροποποιητικό σχέδιο νόμου το οποίο όπως επικοινωνήθηκε θα φέρει ουσιαστικές τροποποιήσεις στο νόμο για την πληρέστερη ανακούφιση των δανειοληπτών.

Οι αλλαγές αυτές ίσως να δρομολογήθηκαν εξαιτίας της αδηφαγίας του κράτους να εξοντώσει οικονομικά τους πολίτες του, εισπράττοντας ατελείωτα ποσά για “αντισυνταγματικούς” νόμους που ψήφισε, απορροφώντας “με το μπουρί” όλη τη ρευστότητα της αγοράς. Έτσι δε τους άφησε περιθώρια να καλύψουν υποχρεώσεις προς τράπεζες αλλά και να έχουν ένα διαθέσιμο εισόδημα επιβίωσης.

Έτσι, όταν ο κάθε Έλληνας έχει να πληρώσει εξοντωτικούς φόρους και το διαθέσιμο εισόδημα μειώνεται εξαιτίας των περικοπών πρέπει να βρεθεί μια λύση για να αποπληρώσει τις τράπεζες μετά από το δημόσιο. Για την επιβίωση ουδείς κάνει λόγο. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για τη σωτηρία των τραπεζών από το κράτος, ενώ υπάρχει απαράμιλλη αδιαφορία από το κράτος για την επιβίωση των πολιτών της. Εκείνο που έχει σημασία είναι να πληρωθούν τα χρέη προς την ΔΟΥ, διότι η μη πληρωμή κινεί τη διαδικασία των ποινικών δικαστηρίων και αμέσως μετά να πληρωθούν οι τράπεζες για να μην φαίνεται ότι έχουν καθυστερημένες οφειλές. Για τη διατροφή του Έλληνα, δε νοιάζεται κανείς, αφού πλέον δε του περισσεύει απολύτως τίποτα από τη λαίλαπα της οικονομικής αφαίμαξης, ενώ ταυτόχρονα οι τιμές των προϊόντων καλπάζουν με ρυθμούς που κανείς δε τολμά να ανακοινώσει, φοβούμενος τα πραγματικά νούμερα του πληθωρισμού.

Έτσι στη φιλοσοφία αυτή το Ελληνικό δημόσιο σχεδιάζει να τροποποιήσει το νόμο για τα υπερχρεωμένα προς την εξής κατεύθυνση:

α) Σχεδιάζεται να τεθεί πλαφόν στην καταβολές ίσο με το 30% του εισοδήματος. Αυτό σημαίνει ότι όσο το εισόδημα μειώνεται θα μειώνεται και η αποπληρωμή, εφόσον τελικά συνδεθεί η αποπληρωμή με αυτό το μέτρο.

β) Σχεδιάζεται επίσης το διετές “πάγωμα” των καταβολών εξυπηρέτησης δανείων, όταν πιστοποιείται αδυναμία πληρωμής. Ποιος θα το πιστοποιεί και πως αυτό θα μπορούσε να γίνει εξωδικαστικά για να αποφεύγεται η ταλαιπωρία των δανειοληπτών και οι πολύχρονες δικαστικές διαδικασίες είναι ένα ερώτημα που πρέπει να τεθεί.

γ) Επιμήκυνση αποπληρωμής έως και 40 χρόνια (για τους τόκους δε ξέρουμε ακόμη) και με ανώτατο όριο ηλικίας του δανειολήπτη τα 90 χρόνια (όταν δεν ξέρουμε ακόμη εάν θα παίρνουμε σύνταξη μέχρι τότε)

δ) Ειδική μεταχείριση των ανέργων

και κάποιες άλλες διαφοροποιήσεις που θα γίνουν γνωστές με σχετικές τροπολογίες κλπ.,

Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι δίδεται μια ακόμη ευκαιρία να ρυθμιστεί η κατάσταση με κάθε κόστος για τον δανειολήπτη.

Εκείνο που θέλω να τονίσω όμως κλείνοντας είναι να απευθύνεστε σε μεγάλες και οργανωμένες καταναλωτικές οργανώσεις, να είστε προσεκτικοί στην επιλογή των νομικών σας συμβούλων και γενικά να είστε επιφυλακτικοί έως καχύποπτοι με όλους όσους σας υπόσχονται ότι θα κάνουν θαύματα. Κανείς δε μπορεί να γνωρίζει την εξέλιξη ενός δικαστηρίου, πόσο μάλιστα το σκεπτικό της απόφασης πριν αυτό δημοσιευτεί.

Αν σας φάνηκε χρήσιμο, μπορείτε να το μοιραστείτε:
Facebook Twitter Email

Related Posts

Leave A Reply